Όταν καθημερινά πραγματοποιούμε αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης όπως το Google,το Yahoo ή το Bing,για κάτι που ενδεχομένως
ψάχνουμε, προϊόν ή υπηρεσία, η μηχανή αναζήτησης απαντά με αποτελέσματα σύμφωνα
με τον επιτυχημένο αλγόριθμό της. Πρέπει δε
να έχουμε υπόψη μας ότι η κυριότερη μηχανή αναζήτησης (με
ποσοστό τουλάχιστον 2/3 της συνολικής αγοράς) είναι η Google.
Σε μία υποθετική λοιπόν αναζήτηση στο Google.gr τα τρία πρώτα αποτελέσματα που βρίσκονται σε κίτρινο φόντο
είναι διαφημίσεις. Τα υπόλοιπα είναι τα
οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης και αποτελούν ταξινομημένες ιστοσελίδες.
Τι είναι όμως το SEO?
SEO (search engine optimization) είναι μια στρατηγική Internet Marketing που ορίζεται ως η διαδικασία βελτίωσης μιας ιστοσελίδας με σκοπό την
κατάταξη της σε υψηλότερες θέσεις κατά την παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας
μέσω μηχανών αναζήτησης.
Γιατί SEO?
▪Για να ταξινομηθεί η ιστοσελίδα μας
όσο ψηλότερα γίνεται στις μηχανές αναζήτησης
▪Για να αυξηθεί το ROI (Return On Investment) από μη επιθετικές προβολές
(διαφημίσεις)
Ποια είναι τα στάδια του online SEO?
▪ Keyword research και Competition Αnalysis:
Η έρευνα και ανάλυση για το ποιες
λέξεις-κλειδιά (keywords) ταιριάζουν στη θεματολογία της
ιστοσελίδας και θα προσελκύσουν ένα στοχευμένο traffic σε αυτήν. Η ταυτόχρονη ανάλυση των keywords σε υφιστάμενες ανταγωνιστικές ιστοσελίδες ώστε να επιλέξουμε τα κατάλληλα keywords αλλά και με το μικρότερο δυνατό ανταγωνισμό.
▪ On Page SEO strategies:
H επεξεργασία της σχεδίασης των
ιστοσελίδων, του τίτλους τους, των Meta tags και της διάταξης
και διάρθρωσης όλης της ιστοσελίδας για να γίνει SEO friendly. Εάν το site είναι καλά
δομημένο και με απλή κωδικοποίηση, τότε η διαδικασία του search engine indexing θα γίνει πολύ πιο
γρήγορα.
▪ Link Building:
Το Link Building αποτελεί μία SEO ενέργεια η οποία
έχει να κάνει με την παροχή συνδέσμων σε περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας σε
άλλες ιστοσελίδες που είναι δημοφιλείς, έχουν συνήθως παρόμοιο περιεχόμενο με
την ιστοσελίδα μας και σχετίζονται με το θέμα μας .Το Link Building είναι πολύ
σημαντικό για κάθε ιστοσελίδα και μπορεί να γίνει επιγραμματικά με:
- Link exchange
- Guest posting
- Deep linking
- Social media submitting
- Link juice
- Forum/directory/ezine submitting
Το Link Building ως αναπόσπαστο
κομμάτι του SEO θα το αναλύσουμε
σε άλλο post σε δεύτερο χρόνο.
▪ Reporting & content optimization:
Η μηνιαία παρακολούθηση και αναφορές της ιστοσελίδας (Reporting) καθώς και η
βελτιστοποίηση του περιεχομένου. Οι αλγόριθμοι των
μηχανών αναζήτησης διαρκώς μεταβάλλονται και εξελίσσονται, συνεπώς είναι
απαραίτητη η διαρκής υποστήριξη του SEO της
εκάστωτε ιστοσελίδας. Επίσης, η ενσωμάτωση του Google Analytics (μίας
από τις κορυφαίες υπηρεσίες της Google
η οποία προσφέρει αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με την επισκεψιμότητα μίας
ιστοσελίδας) μπορεί να δώσει
ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία.Κατανοώντας τα και
αξιοποιώντας τα, μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε το περιεχόμενο στην ιστοσελίδα
μας. Η δε ενσωμάτωση του εργαλείου Google Adwords
μας δίνει τη δυνατότητα να ψάξουμε πόσες αναζητήσεις γίνονται μηνιαία για το
εκάστωτε keyword
και ποιος είναι ο υφιστάμενος ανταγωνισμός για αυτό το keyword.
White hat VS Black hat
SEO
Οι SEO τεχνικές μπορούν
να ταξινομηθούν σε δύο μεγάλες κατηγορίες: τις τεχνικές που συνιστούν οι μηχανές
αναζήτησης ως μέρος του ορθού σχεδιασμού αναζήτησης, καθώς και τις τεχνικές που
οι μηχανές αναζήτησης δεν εγκρίνουν. Οι μηχανές αναζήτησης όπως το Google διαθέτουν
αλγόριθμους που επιχειρούν να ελαχιστοποιήσουν την επίδραση των μη επιθυμητών
μεθόδων SEO,όπως το spamdexing ή αλλιώς Black hat SEO.
Μια τεχνική SEO θεωρείται White hat,εφόσον είναι σύμφωνη
με τις κατευθυντήριες γραμμές των μηχανών αναζήτησης και δεν εξαπατά το κοινό. Mία ιστοσελίδα με White hat SEO διασφαλίζει ότι το
περιεχόμενο στα ευρετήρια των μηχανών αναζήτησης είναι το ίδιο περιεχόμενο με
αυτό που θα δει το κοινό (άνθρωπος) όταν επισκεφτεί την ιστοσελίδα. Αντίθετα το
Black hat SEO επιχειρεί να ανεβάσει
την ιστοσελίδα στις μηχανές αναζήτησης με εσκεμμένη χειραγώγηση, με τεχνικές
κρυμμένων κειμένων, αόρατων υποσελίδων και ακόμη και πλήρη διαφοροποιημένη
έκθεση της ιστοσελίδας κατά την προσπέλαση, ανάλογα αν ο επισκέπτης είναι
άνθρωπος ή μηχανή αναζήτησης (cloaking).Ενίοτε, οι
ιστοσελίδες που βασίστηκαν στο Black hat μπορεί τελικά να
απαγορευτούν προσωρινά ή και μόνιμα όταν ανακαλυφθούν από τις μηχανές
αναζήτησης.
Πολλές ιστοσελίδες
ακολουθούν ένα υβριδικό μοντέλο Gray hat SEO,ακολουθώντας
τεχνικές που τις βοηθούν να έχουν μη αποσαφηνισμένο από τις μηχανές αναζήτησης SEO και εγείρουν
συζητήσεις ηθικής στην παγκόσμια κοινότητα. Περισσότερα εδώ.
FACT
Σε όλες τις
περιπτώσεις, το Search Engine Optimization παίζει σημαντικό ρόλο για τη βιωσιμότητα μίας
ιστοσελίδας. Η συντήρηση μίας ιστοσελίδας με πλούσιο, στοχευμένο περιεχόμενο(white hat & content rich) ,που
ανανεώνεται συχνά ευνοείται από τους αλγορίθμους των μηχανών αναζήτησης και
ανεβαίνει με σταθερούς ρυθμούς τα σκαλοπάτια της παγκόσμιας κατάταξης.
Εξάλλου, το SEO δεν είναι πάντα η
καλύτερη μέθοδος για μία ιστοσελίδα, καθώς ανάλογα με το περιεχόμενό της και το
σκοπό λειτουργίας της, ενδέχεται να υπάρχουν πιο αποτελεσματικές μέθοδοι Internet Marketing.